Best Presterende Bouwers 2015 bekend

Januari 2016

Stichting Klantgericht Bouwen (SKB) meet klanttevredenheid voor haar meer dan 100 deelnemers en publiceert de resultaten op www.bouwprestaties.nl. Hiervoor verstuurt zij enquêtes naar de kopers van nieuwbouwwoningen. Ieder jaar maakt SKB de beste presterende bouwers bekend in twee categorieën: meer dan 50 beoordelingen en tien tot 50 beoordelingen. Dit jaar zijn Bot & van der Ham uit Meerkerk en Rehorst Bouw uit Bergambacht in de prijzen gevallen. Op woensdag 6 januari ontvingen zij van Edwin Groot (directeur SKB) een onderscheiding.

Bot & van der Ham – Thuis in Bouwen: winnaar in de categorie > 50 beoordelingen
Bouwbedrijf Bot & van der Ham uit Meerkerk scoorde in 2015 gemiddeld een 8,3. Een score om trots op te zijn. Directeur John van der Ham reageert enthousiast op de gewonnen prijs: “Kwaliteit en klantgerichtheid zijn kenmerkend voor onze onderneming. Dat wij als Best Presterende Bouwer van 2015 uit de bus komen onderstreept de tevredenheid van onze klanten. Wij zijn dan ook zeer blij met dit waardevolle resultaat en trots dat we deze prijs mede namens onze medewerkers en samenwerkende partners in ontvangst mogen nemen.”

Foto 1

Van links naar rechts: Jan Maatkamp (Directeur Bot & van der Ham), Edwin Groot (Directeur SKB), John van der Ham (Directeur Bot & van der Ham) en Wim Uittenbogaard (Bedrijfsleider Bot & van der Ham)

Rehorst Bouw: winnaar in de categorie 10 tot 50 beoordelingen
De score van Rehorst Bouw was gemiddeld een 8,2 in 2015. Rehorst Bouw is onderdeel van de Adriaan van Erk Groep, die ook vorig jaar in de prijzen viel. Hans van Erk (Algemeen directeur Adriaan van Erk Groep) is trots dat zijn bedrijf voor de tweede keer heeft gewonnen. “Een erkenning voor de (Adriaan van Erk) kwaliteit bij Rehorst Bouw.”

Foto 2

Links: Edwin Groot (Directeur SKB) en rechts: Hans van Erk (Algemeen directeur Adriaan van Erk Groep)

De klant is en blijft belangrijk blijkt uit de cijfers
Edwin Groot, directeur SKB: “Wij merken dat de markt gelukkig weer iets aantrekt. Afgelopen jaar hebben wij meer vragenlijsten verstuurd naar kopers van opgeleverde nieuwbouwwoningen dan in 2014. Door ieder jaar de best presterende bouwer in het zonnetje te zetten willen wij de bouw er bewust van maken dat klanttevredenheid belangrijk is; ook als je het druk hebt, is en blijft de klant koning. Om dat zo te houden is het belangrijk om binnen de bouwbedrijven structureel en continu de vinger aan de pols te houden. En natuurlijk in te grijpen als je signaleert dat klanten minder tevreden zijn. Je bouwt tenslotte hun paleisje, en dat moet goed zijn!” 

Over SKB
De bouw van een droomhuis is een flinke opgave die de meeste mensen maar één keer in hun leven meemaken. Wij geloven in openheid en transparantie om zo consumenten te helpen een goede bouwer voor hun bouwproject te vinden. Wij zijn een organisatie zonder winstoogmerk en voeren voor onze deelnemers onafhankelijke klanttevredenheidsonderzoeken uit onder kopers van nieuwbouwwoningen. De resultaten hiervan publiceren we op www.bouwprestaties.nl.

Naast deze uitgebreide klanttevredenheidsonderzoeken hebben we in 2014 de website www.bouwnu.nl gelanceerd. Hier kunnen consumenten aannemers zoeken, vinden en vergelijken op basis van uitgebreide bedrijfsgegevens van aannemers en de reviews van andere klanten. Het gaat hier om alle bouw- en verbouwwerkzaamheden aan woningen, dus niet alleen om nieuwbouw. Ook deze website is volledig onafhankelijk en daardoor een goede tool voor consumenten om een aannemer te vinden die gespecialiseerd is in de werkzaamheden die zij willen laten uitvoeren. Voor aannemers is Bouwnu een gratis tool om zichzelf te profileren op internet en meer klanten te werven.

 

Nieuws

Prijzen Beste Bouwer en Verbouwer 2016 uitgereikt

Januari 2017

Tot en met 2015 maakte Bouwprestaties ieder jaar de Beste Presterende Bouwer bekend. Met de komst van Bouwnu.nl en de op handen zijnde integratie, zijn de prijzen voor 2016 uitgereikt uit naam van Bouwnu.nl. Behalve de Beste Bouwers in de categorieën 10 tot 50 beoordelingen en 50 en meer beoordelingen, is dit jaar voor de eerste keer […]

Lees verder

Klanttevredenheid beïnvloeden met social media

Mei 2016

Zo’n 40 SKB-deelnemers kwamen ondanks het BBQ-weer op 12 mei naar Nieuwegein voor de groepsbijeenkomst over social media. Na een korte introductie en warm welkom door voorzitter Anita de Haas, nam directeur Edwin Groot het stokje over. De data van acht jaar klanttevredenheidsonderzoeken zijn geanalyseerd en Edwin deelt de ingrediënten voor een goede score graag […]

Lees verder
Naar het nieuwsoverzicht

Reviews

Kroon & de Koning bv

"Laagdrempelig bij hulp vragen."

Alle reviews bekijken 6.5
Van Wijnen Midden

"klantvriedelijk"

Alle reviews bekijken 6.9
Aannemersbedrijf P. van Leeuwen b.v.

"Zuinigheid en "next best" materiaalkeuze."

Alle reviews bekijken 7.4
Schutte bouw & ontwikkeling

"-"

Alle reviews bekijken 6.6
Bouwer zoeken
Schrijf je in