Communicatie als rode draad door paneldiscussie

April 2014

Communicatie, was de rode draad tijdens de paneldiscussie eerder deze week van Stichting Klantgericht Bouwen. Onduidelijkheden, problemen en zelfs klachten kunnen worden verholpen door kopers te informeren. „Ook als er niets nieuws te vertellen is, wil ik dat weten,” aldus een koper. Voorkeur van de aanwezige kopers gaat uit naar een nieuwsbrief per zes weken.

Stichting Klantgericht Bouwen organiseert twee keer per jaar een paneldiscussie tussen kopers en bouwers. Kopers konden verbeterpunten of succesverhalen omtrent de bouw van hun nieuwbouwwoning delen met willekeurige bouwondernemingen. Medewerkers van bouwondernemingen konden gericht vragen stellen en suggesties doen.

Op de vraag hoeveel opleverpunten acceptabel zijn, was het antwoord wisselend. „Het maakt niet uit hoeveel het er zijn, als ze maar snel worden opgelost.” Een andere koper merkt op dat de problemen na verloop van tijd trager worden opgelost. Ook hierbij is communicatie een belangrijk onderdeel, informeer de koper over de voortgang.

Het is ook belangrijk dat de koper goed communiceert. Bouwers horen het graag wanneer het contact met bijvoorbeeld de showroom niet goed verloopt. De bouwonderneming heeft baat bij het kiezen van een goede partner en kan dit meenemen in zijn beslissing.

Stichting Klantgericht Bouwen heeft als doel het aantal tevreden kopers te laten stijgen door bouwondernemingen informatie te geven waardoor zij gericht hun dienstverlening kunnen verbeteren.

Nieuws

Prijzen Beste Bouwer en Verbouwer 2016 uitgereikt

Januari 2017

Tot en met 2015 maakte Bouwprestaties ieder jaar de Beste Presterende Bouwer bekend. Met de komst van Bouwnu.nl en de op handen zijnde integratie, zijn de prijzen voor 2016 uitgereikt uit naam van Bouwnu.nl. Behalve de Beste Bouwers in de categorieën 10 tot 50 beoordelingen en 50 en meer beoordelingen, is dit jaar voor de eerste keer […]

Lees verder

Klanttevredenheid beïnvloeden met social media

Mei 2016

Zo’n 40 SKB-deelnemers kwamen ondanks het BBQ-weer op 12 mei naar Nieuwegein voor de groepsbijeenkomst over social media. Na een korte introductie en warm welkom door voorzitter Anita de Haas, nam directeur Edwin Groot het stokje over. De data van acht jaar klanttevredenheidsonderzoeken zijn geanalyseerd en Edwin deelt de ingrediënten voor een goede score graag […]

Lees verder
Naar het nieuwsoverzicht

Reviews

Aannemersbedrijf Jongen Meulen B.V.

"prettige samenwerking"

Alle reviews bekijken 6.6
Nikkels bouwbedrijf bv

"een aannemer, die de kopers meer informatie hoort te geven over individueel meerwerk"

Alle reviews bekijken 7.6
Kondor Wessels Amsterdam bv

"Weinig oplevergebreken, vriendelijke en hulpzame (Jan Mattijs) uitvoerder tijdens de oplevering"

Alle reviews bekijken 6.7
ABB BOUW B.V.

"klantvriendelijk en leuk ontwerp van mooie woning en er is goed werk geleverd"

Alle reviews bekijken 7.3
Bouwer zoeken
Schrijf je in