Contactpersoon tijdens bouw woning steeds beter bereikbaar

December 2013

De cijfers van kopers gegeven aan bouwondernemingen laten zien dat de bereikbaarheid van de contactpersoon steeds beter wordt. In de oriëntatiefase wordt de bereikbaarheid beoordeeld met een 7,3, tijdens de bouwfase is dit een 7,4 en in de laatste fase tijdens en na de oplevering wordt de contactpersoon op dit onderdeel beoordeeld met een 7,5.

Edwin Groot, directeur Stichting Klantgericht Bouwen noemt de cijfers opvallend: „Ik hoor van kopers vaak klachten over het contact in de opleverfase en tijdens nazorg. Zij voelen zich dan minder gehoord. Beter presteren in deze laatste fase zal de algehele klantgerichtheid doen toenemen.”

De beoordelingen maken onderdeel uit van de cijfers op de vergelijkingswebsite Bouwprestaties.nl, een initiatief van Stichting Klantgericht Bouwen. Kopers van een nieuwbouwwoning van deelnemende bouwondernemingen worden gevraagd een enquête in te vullen over de verschillende bouwfasen en de algemene organisatie. De algehele telefonische bereikbaarheid van de bouwondernemingen scoort een 7,6.

Op de vergelijkingssite staan de scores van ruim 8.000 enquêtes gegeven aan ruim 200 bouwondernemingen. De enquête is samengesteld in samenwerking met consumenten en medewerker uit de bouwsector. Dankzij Bouwprestaties.nl wordt de bouwbranche transparanter en kunnen bouwondernemingen gericht werken aan het verbeteren van de dienstverlening. Daardoor stijgt het aantal tevreden kopers en verbetert het imago van de nieuwbouwbranche.

Stichting Klantgericht Bouwen zal periodiek cijfers naar buiten blijven brengen over de prestaties van bouwondernemingen.

Nieuws

Prijzen Beste Bouwer en Verbouwer 2016 uitgereikt

Januari 2017

Tot en met 2015 maakte Bouwprestaties ieder jaar de Beste Presterende Bouwer bekend. Met de komst van Bouwnu.nl en de op handen zijnde integratie, zijn de prijzen voor 2016 uitgereikt uit naam van Bouwnu.nl. Behalve de Beste Bouwers in de categorieën 10 tot 50 beoordelingen en 50 en meer beoordelingen, is dit jaar voor de eerste keer […]

Lees verder

Klanttevredenheid beïnvloeden met social media

Mei 2016

Zo’n 40 SKB-deelnemers kwamen ondanks het BBQ-weer op 12 mei naar Nieuwegein voor de groepsbijeenkomst over social media. Na een korte introductie en warm welkom door voorzitter Anita de Haas, nam directeur Edwin Groot het stokje over. De data van acht jaar klanttevredenheidsonderzoeken zijn geanalyseerd en Edwin deelt de ingrediënten voor een goede score graag […]

Lees verder
Naar het nieuwsoverzicht

Reviews

Knaap Maatwoningen B.V.

"Onderhandelingen duurde lang. Opleverpunten staan nog open"

Alle reviews bekijken 7.5
Aannemersbedrijf Kuipers B.V.

"Betrouwbaar, vakmanschap, meedenkers"

Alle reviews bekijken 8.0
De Vries en Verburg Bouw B.V.

"Vakbekwame aannemer. Zeer slechte verkoopbegeleiding."

Alle reviews bekijken 7.4
Bébouw Midreth

"Vriendelijk en meedenkend, maar op het eind slordige afwerking van gebreken."

Alle reviews bekijken 6.0
Bouwer zoeken
Schrijf je in