Keukenshowroom scoort beter dan showroom tegel en sanitair

Mei 2014

De showroom van de keuken bij een nieuwbouwkoopwoning wordt goed beoordeeld door de koper. De kwaliteit en de keuze in het assortiment worden beoordeeld met een 8, de klantvriendelijkheid van de medewerker in deze showroom krijgt een 7,7. Deze beoordelingen maken onderdeel uit van de oriëntatie/ verkoopfase zoals vermeld op Bouwprestaties.nl.

Bouwprestaties.nl is de vergelijkingswebsite voor de bouw en is een initiatief van Stichting Klantgericht Bouwen met de bedoeling om de bouwbranche transparanter te maken. Kopers ontvangen na oplevering van de nieuwbouwwoning een enquête over het bouwproces en de algemene organisatie. Hiervan wordt een gemiddelde berekend en geplaatst op Bouwprestaties.nl.

In de enquête wordt ook gevraagd naar een beoordeling over de showrooms van het sanitair en de tegels. De kwaliteit van het sanitair krijgt gemiddeld een 7,4, het assortiment wordt beoordeeld met een 7,2 en de klantvriendelijkheid van de medewerker met een 7,1. De showroom van de tegel scoort beter. Kopers geven gemiddeld een 7,7 aan de kwaliteit en een 7,6 aan het assortiment en de klantvriendelijkheid van de medewerker in deze showroom.

Ook tijdens de paneldiscussie tussen kopers en bouwers vorige maand werd gesproken over de showrooms. Aanwezige kopers waren niet te spreken over de klantvriendelijkheid. Ook uit de cijfers van Bouwprestaties.nl blijkt dat de klantvriendelijkheid het minst hoog scoort. Dit is opvallend omdat de klantvriendelijkheid van medewerkers van de bouwonderneming, kopersbegeleider en adviseur gemiddeld een 8 krijgen. Aanwezige medewerkers van bouwondernemingen hadden het verzoek om klachten over de showrooms te melden bij de bouwonderneming.

Nieuws

Prijzen Beste Bouwer en Verbouwer 2016 uitgereikt

Januari 2017

Tot en met 2015 maakte Bouwprestaties ieder jaar de Beste Presterende Bouwer bekend. Met de komst van Bouwnu.nl en de op handen zijnde integratie, zijn de prijzen voor 2016 uitgereikt uit naam van Bouwnu.nl. Behalve de Beste Bouwers in de categorieën 10 tot 50 beoordelingen en 50 en meer beoordelingen, is dit jaar voor de eerste keer […]

Lees verder

Klanttevredenheid beïnvloeden met social media

Mei 2016

Zo’n 40 SKB-deelnemers kwamen ondanks het BBQ-weer op 12 mei naar Nieuwegein voor de groepsbijeenkomst over social media. Na een korte introductie en warm welkom door voorzitter Anita de Haas, nam directeur Edwin Groot het stokje over. De data van acht jaar klanttevredenheidsonderzoeken zijn geanalyseerd en Edwin deelt de ingrediënten voor een goede score graag […]

Lees verder
Naar het nieuwsoverzicht

Reviews

Heilijgers Projectontwikkeling bv

"prima bouwer, jammer van het opties en kosten bij het meer- minder werk!"

Alle reviews bekijken 7.6
Groothuis Wonen

"Flexibel, nadruk op volume, kwaliteit laat soms te wensen over, afhandeling klachten gaat te langzaam"

Alle reviews bekijken 7.0
Aannemersbedrijf Kuipers B.V.

"Betrouwbaar, vakmanschap, meedenkers"

Alle reviews bekijken 8.0
Giesbers Rotterdam

"Goede bouwer, wel op hun manier."

Alle reviews bekijken 5.8
Bouwer zoeken
Schrijf je in