Kopers goed geïnformeerd

Februari 2013

Kopers van nieuwbouw(koop)woningen zijn zeer positief over de correspondentie van bouwondernemingen. Dit blijkt uit de beoordelingen van kopers op Bouwprestaties.nl. Zowel de netheid als de begrijpelijkheid van de correspondentie wordt gemiddeld beoordeeld met een 8.

Stichting Klantgericht Bouwen biedt met www.bouwprestaties.nl een platform voor het op objectieve wijze vergelijken van de bouwprestaties van verschillende bouwondernemingen in nieuwbouw(koop)projecten. Kopers worden uitgenodigd om een enquête over hun bouwonderneming in te vullen. Op basis van de uitkomst van de enquêtes worden beoordelingen in cijfers uitgerekend en gepubliceerd.

Ruim 7.000 ingevulde enquêtes
Vanaf de lancering van de website hebben ruim 7.000 kopers de enquête ingevuld. Zij gaven een beoordeling aan bijna 200 bouwbedrijven. Inmiddels nemen ongeveer 500 bouwbedrijven deel aan deze onafhankelijke vergelijkingssite en dit aantal groeit. Deelnemende bouwondernemingen vertegenwoordigen bijna 65 procent van alle nieuwbouwwoningen.

De kwaliteit van de verkoopdocumentatie wordt beoordeeld met een 7,8. Ook over de duidelijkheid van de tekeningen, materiaallijsten en de contractstukken zijn de kopers over het algemeen tevreden, het gemiddelde ligt op een ruime 7. De algemene informatievoorziening tijdens de bouwfase krijgt ook een 7.
Wat een struikelblok is en blijft, is de afhandeling van klachten. Kopers geven aan dat dit een heel belangrijk onderdeel is, toch haalt het gemiddelde maar net een voldoende.

Stichting Klantgericht Bouwen zal periodiek cijfers naar buiten brengen over de prestaties in de woningbouw.

Nieuws

Prijzen Beste Bouwer en Verbouwer 2016 uitgereikt

Januari 2017

Tot en met 2015 maakte Bouwprestaties ieder jaar de Beste Presterende Bouwer bekend. Met de komst van Bouwnu.nl en de op handen zijnde integratie, zijn de prijzen voor 2016 uitgereikt uit naam van Bouwnu.nl. Behalve de Beste Bouwers in de categorieën 10 tot 50 beoordelingen en 50 en meer beoordelingen, is dit jaar voor de eerste keer […]

Lees verder

Klanttevredenheid beïnvloeden met social media

Mei 2016

Zo’n 40 SKB-deelnemers kwamen ondanks het BBQ-weer op 12 mei naar Nieuwegein voor de groepsbijeenkomst over social media. Na een korte introductie en warm welkom door voorzitter Anita de Haas, nam directeur Edwin Groot het stokje over. De data van acht jaar klanttevredenheidsonderzoeken zijn geanalyseerd en Edwin deelt de ingrediënten voor een goede score graag […]

Lees verder
Naar het nieuwsoverzicht

Reviews

BVR Bouw B.V.

"Duidelijke informatie, gebrekkige oplevering"

Alle reviews bekijken 6.9
Bouw- en Aannemingsbedr. Van Omme & de Groot B.V.

"Communicatie is niet hun sterkste punt"

Alle reviews bekijken 6.1
Bouwgroep Moonen BV

"Slechte communicatie tijdens de bouw"

Alle reviews bekijken 6.4
Bot en van der Ham - Thuis in Bouwen

"blij met het huis"

Alle reviews bekijken 7.9
Bouwer zoeken
Schrijf je in