Medewerkers bouw door kopers beoordeeld met een 8

April 2013

Uit de resultaten van de monitor van Bouwprestaties.nl blijkt dat bouwmedewerkers als zeer klantvriendelijk en kundig worden ervaren. De klantvriendelijkheid van medewerkers van een bouwonderneming wordt gemiddeld beoordeeld met een 8. Ook de deskundigheid van het personeel van de onderneming krijgt een mooi cijfer en scoort een 7,8.

Op de vergelijkingswebsite voor de bouw hebben ruim 4.000 kopers van een nieuwbouw(koop)woning een beoordeling gegeven aan bijna 200 bouwondernemingen. Kopers vullen een enquête in met daarin vragen over hun bevindingen tijdens de bouw van hun woning. Op de vraag welk cijfer zij de medewerkers geven tijdens het gehele bouwtraject, krijgt zowel de klantvriendelijkheid als deskundigheid gemiddeld een 8. Beide eigenschappen worden als zeer belangrijk ervaren.

Naast vragen over het gehele project worden in de enquête ook specifieke vragen gesteld over de verschillende fasen van het bouwtraject, namelijk verkoopfase, bouwfase en oplever- en nazorgfase. De kopersbegeleider krijgt in alle drie de fasen gemiddeld een ruime 7. De deskundigheid van het bouwplaatspersoneel wordt tijdens de bouwfase beoordeeld met een 8.

Over Bouwprestaties.nl

www.bouwprestaties.nl is een initiatief van Stichting Klantgericht Bouwen. De stichting heeft als doel de prestaties van bouwondernemingen transparant te maken en daarmee de kwaliteit van dienstverlening richting kopers te verbeteren. Zo wil de stichting het imago van de bouwsector een impuls geven. Inmiddels nemen ongeveer 500 bouwbedrijven deel aan deze onafhankelijke vergelijkingssite en dit aantal groeit.

Nieuws

Prijzen Beste Bouwer en Verbouwer 2016 uitgereikt

Januari 2017

Tot en met 2015 maakte Bouwprestaties ieder jaar de Beste Presterende Bouwer bekend. Met de komst van Bouwnu.nl en de op handen zijnde integratie, zijn de prijzen voor 2016 uitgereikt uit naam van Bouwnu.nl. Behalve de Beste Bouwers in de categorieën 10 tot 50 beoordelingen en 50 en meer beoordelingen, is dit jaar voor de eerste keer […]

Lees verder

Klanttevredenheid beïnvloeden met social media

Mei 2016

Zo’n 40 SKB-deelnemers kwamen ondanks het BBQ-weer op 12 mei naar Nieuwegein voor de groepsbijeenkomst over social media. Na een korte introductie en warm welkom door voorzitter Anita de Haas, nam directeur Edwin Groot het stokje over. De data van acht jaar klanttevredenheidsonderzoeken zijn geanalyseerd en Edwin deelt de ingrediënten voor een goede score graag […]

Lees verder
Naar het nieuwsoverzicht

Reviews

Heilijgers Projectontwikkeling bv

"prima bouwer, jammer van het opties en kosten bij het meer- minder werk!"

Alle reviews bekijken 7.6
Kroon & de Koning bv

"Laagdrempelig bij hulp vragen."

Alle reviews bekijken 6.5
Salverda Bouw B.V.

"Planning en communicatie duidelijkheid over de planning moet beter"

Alle reviews bekijken 7.3
Aannemersbedrijf Batenburg B.V.

"veel te weinig toezicht tijdebns de bouw met name m.b.t. wijzigingen en netheid tijdens de bouw"

Alle reviews bekijken 4.6
Bouwer zoeken
Schrijf je in