Oplevering voor kopers overzichtelijk

September 2013

De oplevering van de nieuwbouwwoning wordt door kopers goed beoordeeld op de vergelijkingswebsite Bouwprestaties.nl. Kopers vullen een enquête in over de verschillende fasen tijdens de bouw van de nieuwbouwwoning. Het gemiddelde wordt berekend en gepresenteerd op Bouwprestaties.nl. De duidelijkheid van de opleverprocedure krijgt gemiddeld een 7,6. Ook over de netheid zijn de kopers te spreken, zij gaven eveneens een 7,6 voor het schoon opleveren.

Inmiddels staan er bijna 5.000 beoordelingen op Bouwprestaties.nl. Op de vergelijkingssite zijn de scores te zien verdeeld over vier onderdelen en een Totale Score. De opleverfase scoort in vergelijking met de verkoop- en de bouwfase het minst goed, met gemiddeld een 6,9.
Dit komt voornamelijk omdat kopers de contactmomenten na de oplevering beoordelen met een 6,6. Hier ligt een verbeterpunt voor bouwondernemingen. De oplevering in de afgesproken periode scoort daarentegen veel beter en krijgt een 7,8.

Over Bouwprestaties.nl
www.bouwprestaties.nl is een initiatief van Stichting Klantgericht Bouwen. De stichting heeft als doel de prestaties van bouwondernemingen transparant te maken en daarmee de kwaliteit van dienstverlening richting kopers te verbeteren. Zo wil de stichting het imago van de bouwsector een impuls geven. Inmiddels nemen ruim 450 bouwbedrijven deel aan deze onafhankelijke vergelijkingssite en dit aantal groeit.

Nieuws

Prijzen Beste Bouwer en Verbouwer 2016 uitgereikt

Januari 2017

Tot en met 2015 maakte Bouwprestaties ieder jaar de Beste Presterende Bouwer bekend. Met de komst van Bouwnu.nl en de op handen zijnde integratie, zijn de prijzen voor 2016 uitgereikt uit naam van Bouwnu.nl. Behalve de Beste Bouwers in de categorieën 10 tot 50 beoordelingen en 50 en meer beoordelingen, is dit jaar voor de eerste keer […]

Lees verder

Klanttevredenheid beïnvloeden met social media

Mei 2016

Zo’n 40 SKB-deelnemers kwamen ondanks het BBQ-weer op 12 mei naar Nieuwegein voor de groepsbijeenkomst over social media. Na een korte introductie en warm welkom door voorzitter Anita de Haas, nam directeur Edwin Groot het stokje over. De data van acht jaar klanttevredenheidsonderzoeken zijn geanalyseerd en Edwin deelt de ingrediënten voor een goede score graag […]

Lees verder
Naar het nieuwsoverzicht

Reviews

Aannemersbedrijf Kuipers B.V.

"Betrouwbaar, vakmanschap, meedenkers"

Alle reviews bekijken 8.0
Janssen de Jong Bouw Hengelo B.V.

"Hoogwaardige materialen en professioneel werk !"

Alle reviews bekijken 6.8
KBK bouwgroep

"Veel oplevergebreken en slechte communicatie na de oplevering"

Alle reviews bekijken 6.2
Hoog Dalem VOF

"Netheid ontbreekt, materiaal te duur aangeboden."

Alle reviews bekijken 7.4
Bouwer zoeken
Schrijf je in