Over de cijfers

Iedere bouwonderneming krijgt een beoordeling. Deze bestaat uit drie delen:

  1. een totaalcijfer
  2. vier deelcijfers
  3. uitgebreide bespreking door kopers

 

Het totaalcijfer is opgebouwd uit vier delen. Alle vier tellen even zwaar mee (de cijfers zijn een rapportcijfer van 1 tot 10, waarbij 10 het hoogst haalbare cijfer is). De cijfers worden acht kwartalen (twee jaar) gebruikt. Het gaat om reviews over woningen die binnen deze acht kwartalen zijn opgeleverd. Recente beoordelingen tellen zwaarder mee dan oude.
Bij iedere bouwonderneming is het aantal beoordelingen vermeld. Ook beoordelingen ouder dan acht kwartalen staan vermeld, hier is voor gekozen om een totaal beeld van de onderneming te laten zien. Deze reviews tellen niet meer mee in de Totale Score en zijn lichter van kleur om het onderscheid duidelijk te maken.

De vier deelcijfers zijn voor verschillende fasen van het bouwproces:

Verkoopfase;
Was de informatie juist en volledig? Deed de makelaar zijn werk goed? Zagen de showrooms van keuken- en badkamerleveranciers er aantrekkelijk uit? Waren er voldoende mogelijkheden om persoonlijke woonwensen waar te maken?

Bouwfase;
Werd de koper goed begeleid? Was de informatievoorziening adequaat? Was de bouwonderneming vakkundig en het werk van goede kwaliteit?

Oplever- en nazorgfase;
Was de bouwonderneming bereikbaar voor vragen? Werden gebreken snel verholpen?

Algemene organisatie;
Werden afspraken nagekomen? Was de correspondentie duidelijk? Werden vragen en opmerkingen goed behandeld?

De enquête is samengesteld in samenwerking met kopers en bouwondernemingen.

 

Zo werkt het

Iedere bouwonderneming krijgt een beoordeling. Deze bestaat uit drie delen:

  1. een totaalcijfer
  2. vier deelcijfers
  3. uitgebreide bespreking door kopers

Lees verder

Nieuws

Prijzen Beste Bouwer en Verbouwer 2016 uitgereikt

Januari 2017

Tot en met 2015 maakte Bouwprestaties ieder jaar de Beste Presterende Bouwer bekend. Met de komst van Bouwnu.nl en de op handen zijnde integratie, zijn de prijzen voor 2016 uitgereikt uit naam van Bouwnu.nl. Behalve de Beste Bouwers in de categorieën 10 tot 50 beoordelingen en 50 en meer beoordelingen, is dit jaar voor de eerste keer […]

Lees verder

Klanttevredenheid beïnvloeden met social media

Mei 2016

Zo’n 40 SKB-deelnemers kwamen ondanks het BBQ-weer op 12 mei naar Nieuwegein voor de groepsbijeenkomst over social media. Na een korte introductie en warm welkom door voorzitter Anita de Haas, nam directeur Edwin Groot het stokje over. De data van acht jaar klanttevredenheidsonderzoeken zijn geanalyseerd en Edwin deelt de ingrediënten voor een goede score graag […]

Lees verder
Naar het nieuwsoverzicht

Reviews

Lithos bouw en ontwikkeling

"Goede bouwer, nette correcte mensen, geen oog voor de klant, als het plaatje maar mooi is."

Alle reviews bekijken 7.7
Bouwers Met Visie B.V.

"niet nakomen van afspraken en slechte communicatie. zeer klantonvriendelijk"

Alle reviews bekijken 5.0
Nederlandse Bouw Unie B.V.

"Klantvriendelijk"

Alle reviews bekijken 7.6
Dura Vermeer Bouw Hengelo BV

"Nvt"

Alle reviews bekijken 6.9
Bouwer zoeken
Schrijf je in