Vakmensen bouw beoordeeld met een zeven

Februari 2014

Kopers van nieuwbouwwoningen geven gemiddeld een 7 aan de verschillende vakmensen tijdens de bouwfase. Zo blijkt uit cijfers van Bouwprestaties.nl. Het geleverde werk van de timmerman, elektricien en tegelzetter krijgt gemiddeld een 7,4. Het schilderwerk wordt minder goed beoordeeld, het geleverde werk binnen krijgt een 6,4 en buiten een 6,6. Het spuit- en stucwerk scoort gemiddeld een 7,2.

„De prestaties zijn afhankelijk van de afspraken gemaakt tussen de bouwondernemer en vakman,” licht Edwin Groot, directeur Stichting Klantgericht Bouwen toe. „Wanneer bijvoorbeeld een schilder onvoldoende tijd of middelen krijgt, kunnen de prestaties hieronder lijden.”

Bouwprestaties.nl is de vergelijkingswebsite voor de bouw en is een initiatief van Stichting Klantgericht Bouwen. Kopers van een nieuwbouwwoning van deelnemende bouwondernemingen krijgen na de oplevering een verzoek om deel te nemen aan een enquête over de verschillende bouwfasen en de algemene organisatie. De vragen over de vakmensen maken onderdeel uit van het cijfer over de bouwfase die gemiddeld een 7,3 scoort.

Dit gemiddelde is gebaseerd op acht kwartalen. Wanneer de cijfers van 2012 worden vergeleken met 2013 zien we een algehele stijging. De waardering van schilders stijgt met 0,3. De tegelzetter, elektricien, timmerman, spuit- en stucwerker stijgen met 0,2 in punten.

Met het openbaar maken van de cijfers wil Stichting Klantgericht Bouwen de bouwsector transparant maken. Goede cijfers zijn een vorm van promotie en daar tegenover staat dat lagere scores vragen om verbetering. Aangesloten bouwondernemingen ontvangen een uitgebreide rapportage van de enquête, zodat ze gericht kunnen verbeteren. Dit zal leiden tot meer tevreden kopers.

Nieuws

Prijzen Beste Bouwer en Verbouwer 2016 uitgereikt

Januari 2017

Tot en met 2015 maakte Bouwprestaties ieder jaar de Beste Presterende Bouwer bekend. Met de komst van Bouwnu.nl en de op handen zijnde integratie, zijn de prijzen voor 2016 uitgereikt uit naam van Bouwnu.nl. Behalve de Beste Bouwers in de categorieën 10 tot 50 beoordelingen en 50 en meer beoordelingen, is dit jaar voor de eerste keer […]

Lees verder

Klanttevredenheid beïnvloeden met social media

Mei 2016

Zo’n 40 SKB-deelnemers kwamen ondanks het BBQ-weer op 12 mei naar Nieuwegein voor de groepsbijeenkomst over social media. Na een korte introductie en warm welkom door voorzitter Anita de Haas, nam directeur Edwin Groot het stokje over. De data van acht jaar klanttevredenheidsonderzoeken zijn geanalyseerd en Edwin deelt de ingrediënten voor een goede score graag […]

Lees verder
Naar het nieuwsoverzicht

Reviews

BVR Bouw B.V.

"Duidelijke informatie, gebrekkige oplevering"

Alle reviews bekijken 6.9
Bébouw Midreth

"Vriendelijk en meedenkend, maar op het eind slordige afwerking van gebreken."

Alle reviews bekijken 6.0
Bouwbedrijf Roosdom Tijhuis b.v.

"Goede bouwer"

Alle reviews bekijken 7.3
Salverda Bouw B.V.

"Planning en communicatie duidelijkheid over de planning moet beter"

Alle reviews bekijken 7.3
Bouwer zoeken
Schrijf je in